Klachten over H.E.L.P. ? Laat van u horen!
Waar mensen met elkaar werken, ontstaan ook soms misverstanden. Zijn er vragen of klachten dan is het wenselijk dit te laten weten. Zo ontstaat de kans om een oplossing te vinden. Bovendien heeft u het recht om een formele klacht in te dienen.Er zijn verschillende wegen die bewandeld kunnen worden.
Samen oplossen
Zoals hierboven al werd aangegeven, een rechtstreeks gesprek met mij is vaak de snelste weg tot een oplossing. Is dit te moeilijk of heeft het contact niet het gewenste resultaat, dan kan men terecht bij de klachtenfunctionaris van de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde psychologen en Psychotherapeuten (LVVP).
Klachtencommissie LVVP
Deze geeft algemene informatie: over de rechten als cliënt en over manieren om een klacht aan te pakken. De klachtencommissie kan nagaan of bemiddeling mogelijk is. Zo’n bemiddeling is een kans om er samen uit te komen en het vertrouwen te herstellen. De klachtencommissie zet zich vooral in om tot een oplossing te komen en geeft geen oordeel. De klachtenfunctionaris is te bereiken via:
Het postadres is:
Klachtencommissie LVVP
t.a.v. mr. N. van den Burg
Postbus 13086
3507 LB Utrecht
Het e-mailadres is: